Mobiliteitscentrum

Het mobiliteitscentrum maakt de slagingskans om cliënten aan loonvormend werk te helpen bij tweede en derde spoortrajecten groter. Derde spoortrajecten zijn met name interessant voor werkgevers die eigen-risicodrager zijn. U blijft dan tien jaar verantwoordelijk voor de re-integratie van uw (voormalig) werknemer en u bent daarvoor niet WGA verzekerd bij het UWV. Kosten kunnen dan aanzienlijk oplopen.

Voor wie

In ons mobiliteitscentrum ondersteunen we cliënten bij al hun sollicitatie-activiteiten. Wij begeleiden de cliënt bij het vinden van vacatures, bieden ondersteuning bij het opstellen van een CV en sollicitatiebrief en bereiden samen sollicitatiegesprekken voor. We monitoren tevens de sollicitatieactiviteiten van cliënt zodat werkgever of UWV op de hoogte blijven van de voortgang.

Wat houdt het in

Cliënten kunnen wekelijks op maandag en woensdag gebruikmaken van de faciliteiten van het mobiliteitscentrum, naast de individuele gesprekken met hun eigen adviseur arbeid. Tevens worden er plenair thema’s besproken die op dat moment actueel zijn bij de deelnemers. Denk daarbij aan uitleg over wet- en regelgeving, selectiecriteria van werkgevers, het gebruik van social media bij het solliciteren en voorbereidingen op een sollicitatiegesprek.

Ook wanneer een bedrijf/organisatie collectief afscheid moet nemen van eigen personeel, kan een periode van begeleiding in ons mobiliteitscentrum de werknemer weer ondersteunen en op weg helpen om een nieuwe werkplek te vinden.

Op dit product zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.